Kisah lucu episod 1

Photobucket Image Hosting
Orang gila 1 (OG1) ke bilik air untuk mandi. Tetapi pintu bilik mandi tu telah hilang kerana dicuri oleh rakannya untuk bermain papan luncur di padang. Lalu OG1 mengajak dua orang rakannya bagi membantunya agar beliau dapat mandi.

OG1 : Weii orang gila! Aku mintakla korang tolong aku.. Aku nak mandi tapi pintu bilik mandi dah hilanglaaa..

OG2 : Habis tu ko nak kita orang buat apa?

OG1 : Aku nak korang berdua jadi pintu bilik mandi tu.. Aku malu la nak mandi takde pintu..!

OG3 : Oraitt bos! Berehhh.. (sambil buat tanda bagus)

OG2 : (hanya tersengih menampakkan gigi sambil mengangkat-ngangkat keningnya..)


Photobucket Image Hosting
Pak Pandir menghadiri sebuah kenduri perkahwinan. Semasa membuka penutup lauk dalca yang panas berwap, tiba-tiba Pak Pandir terbersin dengan kuat. Pak Pandir kemudiannya meneruskan dengan menceduk kuah dan lauk pauk yang lain. Kemudian mendapatkan tempat duduk untuk menikmati juadah nasi minyak pengantin...

Pak Pandir : (berkata beliau dalam hati) Aikk..? Apasal rasa macam senang je aku telan nasi minyak ni? Ahh.. makan jelaa..

Kemudian datang seseorang yang duduk dihadapan Pak Pandir. Beliau adalah Tok Penghulu. 
Sedang asyik dan berseleranya Tok Penghulu melantak tiba-tiba dia terkejut dan berkata kepada Pak Pandir.

Tok Penghulu : Aku pelikla orang sekarang... Masak lauk dalca pun masukkan sekali gigi lembu..? Ish! Ish! Ish..!

Pak Pandir : (berkata dalam hati lagi sambil ternganga besar..) Alamak..!


Setiap nama yang dipaparkan tidak ada kena mengena dengan sesiapa pun juga. Hanya rekaan penulis bagi membuat cerita rekaan jenaka sahaja.


Hak cipta terpelihara. Jika anda berminat dengan cerita yang ditulis oleh penulis, anda dibenarkan untuk mengambilnya tetapi dengan syarat hendaklah di letakkan URL laman web ini dan tidak boleh dikomersilkan. Terima kasih.




0 comments:

Post a Comment